Loading...

pietari

Lähdimme matkalle maanantaina 27.5.2019 kohti Vainikkalan rajanylitysasemaa klo. 5:45 Savonlinnasta. Matkalla oli kuusi sähkö-alan opiskelijaa.  
Matkustimme Allegro junalla Pietariin, jossa Argus Spectrum Internationalin edustajana oppaamme Ekaterina ja autonkuljettaja olikin meitä vastaanottamassa avosylin vastaan. Auto kuljetti  meidät Nesky Berek 93- hotellille, johon majoituimme matkan ajaksi.


Hotelli oli viihtyisä ja hyvällä paikalla Pietarin keskustassa aivan Sankarikaupungin obelixin läheisyydessä. Ainut ongelma kirjautumiseen yhteydessä oli että tilatut huoneemme olivat
vaihtuneet kahdeksi kahden hengen huoneeksi ja yhdeksi kahden hengen huoneeksi jossa oli varavuode. Arvelimme että hotelli oli ”yli buukannut”varaamamme huoneet. Pietarissa meitä odotti juhlaliputus, jolloin koko ydin keskusta oli yhtenä lippu merenä.Pietarissa juhlittiin kaupungin syntymäpäivää. Ihmisvilinä oli melkoinen.   

 

Tiistai aamuna klo. 7:30 meidät noudettiin hotellilta ja kuljetettiin tehtaalle.Tiistai aamuna klo. 7:30 meidät noudettiin hotellilta ja kuljetettiin tehtaalle.Tehtaalla olimme klo.8:15, jossa saimme kulkuluvat ja työvaatteet työskentelyyn.Tehtaalla meille esiteltiin yrityksen toimintaa läpi ja turvallisuuspäällikkö kertoityöturvallisuusohjeistukset tehtaalla työskentelyyn.Työturvalisuusohjeistuksen jälkeen allekirjoitimme perehdytyksen.Argus Spectruminin toimitusjohtaja Mikahil Levchuk kävi meitä tervehtimässä ja kysyiettä haluaisimmeko työskennellä heidän työntekijöiden kanssa tuotannossa.Meillehän se kävi erinomaisesti, koska sillä tavalla saisimme hyvän käsityksen yrityksenosaamistarpeista ja opiskelijat pystyivät näyttämään osaamisensa yritykselle.Jakauduimme kahdelle tuotantolinjalle eri työvaiheisiin valmistamaan palovaroittimia.Jokaiseen tuotantolinjaan kuuluu juotospiste, kokoonpanopiste, testauspiste japakkaamo.Pienen alku perehdytyksen jälkeen valmistimme työpäivän aikana n.150 palovaroitinta.

 

Ne olivat malliltaan samanlaisia, joita ASI Oy aloittaa valmistamaan SavonlinnanNe olivat malliltaan samanlaisia, joita ASI Oy aloittaa valmistamaan Savonlinnantehtaalla.Alussa työn tuottavuus oli huonompaa, mutta iltapäivällä kahden jälkeen oltiinkin joheidän aikataulutuksen mukaisessa nopeudessa, eli 44kpl. tunnissa.Kaikki osallistuivat palovaroittimien valmistukseen, myös opettajat Pekka ja Timo, jotkatoimivat laadun tarkastajina testauspisteissä.Totesimme että kaikki työvaiheet tarvitsevat hyvän perehdytyksen ja työn toistoa, jolloinsaadaan tuotevirta etenemään sujuvasti ensimmäisestä työvaiheesta viimeiseen, Leantuotannonmukaisesti.Työpäivä päättyi klo. 17:00, jonka jälkeen oli kuljetus takaisin hotellille.Keskiviikkona 29.5.2019 meidät noudettiin edellisen päivän mukaisesti hotellilta jatyöpäivä alkoi aiemman mukaisesti, eli klo.8:15.Meidät jaettiin eri tuotantolinjoille, joilla työskentelimme koko päivän. Jali ja Evgenitekivät juotostyötä, Eero testausta, ,Paavo ja Joel olivat kokoonpanossa ja Kirill, sekäopettajat Pekka ja Timo pakkauksessa.Meille kerrottiin aamulla että työn tuottavuus kuuluu olla normaalilla tasolla jaonnistuimme siinä hyvin.Illalla kävimme kanavaristeilyllä, joka oli opiskelijoille elämys

Ne olivat malliltaan samanlaisia, joita ASI Oy aloittaa valmistamaan SavonlinnanNe olivat malliltaan samanlaisia, joita ASI Oy aloittaa valmistamaan Savonlinnantehtaalla.Alussa työn tuottavuus oli huonompaa, mutta iltapäivällä kahden jälkeen oltiinkin joheidän aikataulutuksen mukaisessa nopeudessa, eli 44kpl. tunnissa.Kaikki osallistuivat palovaroittimien valmistukseen, myös opettajat Pekka ja Timo, jotkatoimivat laadun tarkastajina testauspisteissä.Totesimme että kaikki työvaiheet tarvitsevat hyvän perehdytyksen ja työn toistoa, jolloinsaadaan tuotevirta etenemään sujuvasti ensimmäisestä työvaiheesta viimeiseen, Leantuotannonmukaisesti.Työpäivä päättyi klo. 17:00, jonka jälkeen oli kuljetus takaisin hotellille.Keskiviikkona 29.5.2019 meidät noudettiin edellisen päivän mukaisesti hotellilta jatyöpäivä alkoi aiemman mukaisesti, eli klo.8:15.Meidät jaettiin eri tuotantolinjoille, joilla työskentelimme koko päivän. Jali ja Evgenitekivät juotostyötä, Eero testausta, ,Paavo ja Joel olivat kokoonpanossa ja Kirill, sekäopettajat Pekka ja Timo pakkauksessa.Meille kerrottiin aamulla että työn tuottavuus kuuluu olla normaalilla tasolla jaonnistuimme siinä hyvin.Illalla kävimme kanavaristeilyllä, joka oli opiskelijoille elämys

Torstaina 30.5.2019 aamulla suuntasimme Pietarin metroon Mayakovskaya/ Ploschad Vosstania) risteysasemalle ja matkustimme ennalta suunnitellun reitin kiertäen eri risteysasemien kautta ympyrän ja palasimme lähes lähtöpaikalle kadun vastakkaiselle puolelle. Klo. 12:00 luovutimme huoneet, jolloin bussi nouti meidät juna-asemalle ja juna kuljetti ryhmän Vainikkalaan, jossa olimme klo.17:00 Saavuimme koulun bussilla Savonlinnaan klo.20:00, josta jokainen suuntasi kotiinsa montaa kokemusta rikkaampana.